Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Färgguiden nominerad för Guldägget

Publicerad: 3 Mars 2005, 12:39

Tidningsutgivarnas Färgguiden är en av fyra nominerade som kan vinna Guldäggets mediepris den 6 april. Starcom är den mediebyrå som utgivarna i sådana fall delar äran med.


Mediepriset ska premiera byråernas insats för uppdragsgivarens kommunikation, som det heter i Reklambyråförbundets statuter för den nya Guldäggskategorin mediepriset. Det ska lyfta fram Sveriges bästa reklam och föra svensk reklam framåt.

Färgguidens projektledare har varit Tidningsutgivarnas Emelie Wintzell, som skiner som solen över nomineringen. Tillsammans med Anna-kari Modin har hon också svarat för lanseringen.
Under hösten har olika insatser (utskick av kassett, vykort och kassar samt annonsering) fått obs- och efterfrågekurvan att peka allt brantare uppåt. Det stora klivet togs den 21 oktober, då Resumé kom ut med en etta helt i svart och vitt.  När man öppnade tidningen fanns Liselotte Watkins färgsprakande och stiliserade bilder på sidan två och  på en bilaga på sidan tre, samma bilder som setts på vykort och kassar.

Övriga nominerade till mediepriset är mobiloperatören Tre (byrå är Mindshare), EPS Cement (Initiative Universal) och Piratförlaget  (Manolito).
Det nya mediepriset är inspirerat av Cannes Lions och ska delas ut för en kampanj som till minst hälften består av betald annonsering. Annonserna ska ha varit publicerade under föregående år och ska vara förmedlade av en svensk byrå.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.