Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

FAB Media öppnar contentstudion FAB Lab

Publicerad: 24 Oktober 2016, 05:30

Malin Karlunden, kommersiell redaktör på FAB Lab (FAB Media).

Mediehuset satsar på native. Rekryterar Malin Karlunden som kommersiell redaktör.


Ämnen i artikeln:

LRF MediaFAB Media

”Intresset för vår nativeprodukt är större än någonsin. Tillsammans med Malin kan vi jobba ännu närmare kunderna och producera det bästa innehållet för vår målgrupp”, säger FAB Medias vd Anders Juhlin, i ett pressmeddelande.

FAB Medias varumärken Frida, Solo, ShapeUp och Chic har det senaste året satsat allt mer på sitt nativeinnehåll. Det har bland annat lett till att Fridas kampanj #jaggillarmig, för vilken Always gick in som huvudsponsor, nominerats till Bästa nativekampanj hos branschmediet Digiday.

Nu växlar FAB Media upp ytterligare och startar contentstudion FAB Lab. Land och LRF Medias Marin Karlunden blir kommersiell redaktör och projektledare.

”Det här känns förstås superspännande. Hela FAB Media brinner verkligen för sin målgrupp och är därför helt orädda inför att, precis som dagens unga kvinnor, kasta sig ut och testa alla plattformar och möjligheter i den digitala världen”, säger Malin Karlunden, som tillträder i slutet av månaden.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

LRF MediaFAB Media

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.