Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Expressens digitala sälj rusade i oktober

Publicerad: 8 November 2013, 11:10

Nya produkter och en ny organisation har gett resultat. I oktober ökade Expressens digitala annonsförsäljning med 150 procent jämfört med samma månad i fjol.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Intäkterna för Expressens digitala medier har hittills i år ökat med 70 procent jämfört med 2012. Men siffran för höstmånaderna ligger på en 100-procentig ökning. Det har varit rekordsiffror tre månader i rad. För oktober var ökningen hela 150 procent.

”Expressen har aldrig haft en så stark intäktsutveckling digitalt som nu. Ökningarna för desktop, mobilt och tv kompenserar faktiskt den strukturella nedgång som finns i hela branschen för print. Totalt sett så ökade faktiskt Expressens annonsintäkter för både digitalt och print med 20 procent under oktober”, säger Expressens vd Bengt Ottosson.

Under 2013 har Expressen tagit fram en ny affärsutvecklingsorganisation med tre affärschefer: Dilem Güner (desktop), Linnea Hagströmer (tv) och Johan Hedenbro (mobilt). Peter Frey, tidigare IT-chef på Aftonbladet, har också börjat som IT-chef på Expressen.

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.