Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Expressen organiserar för snabb produktutveckling

Publicerad: 17 November 2014, 13:12

Målet för Expressen Labs, som knyter ihop olika avdelningar inom mediehuset, är att lansera nya sajter och appar varje månad.


Inom Expressen Labs ska redaktionen jobba tillsammans  med annons-, marknads- och utvecklingsavdelningarna för att öka utvecklingstakten.

Thomas Mattsson säger till Resumé att han tror att få andra tidningar kan produktutveckla lika snabbt som Expressen nu.

”Vi testar nytt, och när det fungerar – som med Omtalat – så stärker det hela Expressen. Vi har särskilda beslutsstrukturer för detta, så att vi särskiljer innovationsarbetet från den stora kärnverksamheten”, säger Thomas Mattsson.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.