Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag23.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Expressen ökar vinsten 240 procent

Publicerad: 20 Maj 2010, 12:23

Expressen ökar både upplage- och annonsintäkterna och sänker kostnaderna årets fyra första månader. Tilläggsprodukternas intäkter rasar däremot.


Ämnen i artikeln:

Expressen

Företagets vinst (EBITA) ökade med 15,4 miljoner kronor till 21,8 miljoner (6,4 miljoner) kronor.

De totala intäkterna ökade till 497,1 miljoner (494,6) och kostnaderna sjönk till 463 miljoner (487,6)

Annonsintäkterna ökade med 14 procent, upplageintäkterna med 4 procent medan tilläggsprodukterna minskade kraftigt, enligt ett pressmeddelande.

Inledningen av 2010 understryker att papperstidningen är fortsatt stark, men också vikten av att långsiktigt vidareutveckla verksamheten och skapa nya intäkter både i print och i den digitala världen. Inte minst viktigt är att skapa möjligheter att ta betalt för innehåll digitalt både på webben och på nya plattformar, som till exempel Ipad., skriver vd Bengt Ottosson i ett pressmeddelande.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Expressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.