Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Expressen närmar sig Aftonbladet i räckvidd

Publicerad: 4 Februari 2009, 21:33

Expressen knappar in på Aftonbladet, som tappar i räckvidd jämfört med ett år tidigare. Kvällstidningarnas många tilläggstidningar ger räckvidden djup.


Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetExpressen

Det skiljer nu 145 000 i räckvidd mellan Aftonbladet och Expressen. Aftonbladet har backat till 1 186 000 medan Expressen ligger kvar på 1041.

Båda tidningarna har ökat bland de yngsta – i takt med att den gruppen blivit större på ett år. Samtidigt, i äldsta åldersgruppen över 65 år, är Expressen ifatt konkurrenten.

Andraryggarna Sportbladet och Expressen Sport tappar rejält, ABs variant från 902 000 till 847 000, Expressens från 645 000 till 601 000.

Kvällstidningarna har duktiga på affärsutveckling, särskilt Aftonbladet. Under fjolåret har Aftonbladets magasin Sofis mode, vuxit till en räckvidd på upp emot 200 000 i senaste mätningen. Expressens fjortondagars TV-bilaga utvecklas också starkt. I övrigt viker räckvidden något.

Kvällstidningarnas topplistor:

Aftonbladet – 1 186 000
TV – 874 000
Söndagstidningen – 733 000
Sportbladet – 601 000
Klick – 460 000
Resa – 438 000
Kropp & Hälsa – 431 000
Härligt hemma – 358 000
Mat & Vin – 319 000
Sofis mode – 291 000
Bil – 254 000

Expressen – 1 041 000
Expressen Sport – 601 000
TV – 389 000
Leva & Bo – 317 000
Korsord – 274 000
Fredag – 273 000
TV14 – 193 000

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

OrvestoAftonbladetExpressen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.