Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag13.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Event backar sponsring ökar

Publicerad: 30 April 2014, 06:53

Sponsring ökar medan eventmarknadsföringen backade förra året, enligt IRM:s årliga mätning i samarbete med SEFS (Sponsrings- och eventföreningen).


Ämnen i artikeln:

EventSponsring

Sponsringen växte med 6,5 procent jämfört med 2012. Den uppgick förra året till 6,5 miljarder kronor, vilket är knappt 10 procent av de totala reklaminvesteringarna.

Event backade med 1 procent och uppgick till 3,9 miljarder kronor, vilket är 6 procent av de totala investeringarna.

Båda kategorierna ökar sin andel eftersom de totala reklaminvesteringarna backade med 2,4 procent till 65,6 miljoner.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

EventSponsring

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.