Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 29 November 2007, 09:42
Stormarknadsplats lägger till Eskilstuna-Kuriren i sitt platspaket. Det innebär att man med hög hushållstäckning når samtliga stora städer i Mälardalen.
Stormarknadspress har haft en mycket stark utveckling på platsannonserna.
– Vi har vuxit med 50 procent under det senaste året, säger försäljningschefen Martin Irborg,
Platsannonserna utgör mellan 12 och 15 procent av paketets omsättning. Resten är annonser med textsidesplacering, huvudsakligen profilannonser.
Med Eskilstuna-Kuriren når paketet 1,2 miljoner, de flesta i starka tillväxtstäderna Uppsala, Västerås, Örebro, Eskilstuna, Linköping, Norrköping, Karlstad och Helsingborg.
Kommer ni att lägga till Eskilstuna-Kuriren också i textannonspaketet?
– Nej, det finns inga planer på det.
mvredaktion