söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Ehsan Fadakars nya toppjobb

Publicerad: 27 januari 2017, 12:01

Ehsan Fadakar, ny chef för social- och tredjepartsstrategi inom Schibsted Media Group.

Får nyinrättad tjänst som chef för social- och tredjepartsstrategi, vilket ger honom koncernansvar för Schibsteds relationer till sociala plattformar.​

Ämnen i artikeln:

Ehsan Fadakar

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Den nya tjänsten ger Ehsan Fadakar globalt ansvar för Schibsteds samarbeten med sociala plattformar i syfte att stötta koncernens övergripande strategi.

”Ehsan Fadakar har precis den erfarenhet och det skarpsinne som krävs för att vi ska ta kloka beslut i relationerna med sociala plattformar och i olika tredjepartsamarbeten”, säger Pierre-Francois Marteau, strategichef Schibsted Media Group, i ett pressmeddelande.

Samtidigt tar Fadakar plats i Schibsted Media Groups strategiteam. Där blir hans uppgift att utveckla Schibsteds koncernövergripande relationer till sociala plattformar, däribland Google och Facebook.

”Jag tror verkligen på att Schibsted är ett av få mediebolag i världen som kan ta en position och leda utvecklingen mot en ömsesidig och balanserad relation med de sociala jättarna. Det är en stor utmaning och jag ser väldigt mycket fram emot den”, säger Ehsan Fadakar, som blir stationerad i Stockholm och börjar sitt nya jobb omgående.

Dessutom ska Fadakar i sin nya roll driva processerna i Schibsteds tredjepartsstrategi för att optimera effekten av tjänster, teknik och verktyg som enskilda bolag implementerar i ekosystemet.

Ehsan Fadakar kom till Aftonbladet 2013. Han lämnade då chefredaktörsrollen på digitala nyhetssajten Nyheter24 som han hade varit med och byggt upp. På Aftonbladet har han bland annat startat viralsajten Lajkat, arbetat som debatt- och sociala medierchef samt ingått i redaktionsledningen. Nu senast har han ägnat tid åt att driva ett strategiskt projekt om relationen till sociala plattformar inom Schibsted Sverige.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev