Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Egmont lanserar actionsporttidning

Publicerad: 13 April 2016, 06:56

Nu svarar Egmont på det växande intresset för actionsport genom Trix landets första actionsporttidning för barn och unga.


Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Trix målgrupp är äventyrsintresserade som vill tänja på gränserna inom sporter som skateboard, parkour och BMX.

Intresset för actionsporter är större än någonsin och tajmingen känns perfekt för en redaktionell satsning. Vi vill fånga både de redan frälsta utövarna, och de som precis kommit igång, säger Gitte Nørgaard Grytli, redaktionellt ansvarig för Trix, på Egmont Publishing.

Arbetet med Trix utgår från Egmont Publishing i Malmö, vars kontor ligger i nära anslutning till Stapelbäddsparken där hundratals skateboard-, kickbike- och inlinesåkare samlas varje dag.

Det är en stor fördel att sitta så nära målgruppen. Vi kan springa ner på lunchen och prata direkt med barnen, och få tips om nya trender. Målet är att skapa en tidning som känns aktuell och inspirerande, och det tycker jag att vi har lyckats med, säger Gitte Nørgaard Grytli.

I första numret, som redan är ute i butik, finns bland annat en läsarguide vilken beskriver olika actionsporter som BMX, skateboard, parkour och kickbike. Trix finns också på Instagram, Snapchat och YouTube. I de sociala kanalerna kan läsarna kontakta redaktionen och ta del av exklusivt innehåll.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Egmont Publishing

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.