Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Egmont köper Svensk Golf

Publicerad: 22 April 2015, 09:54

Egmont köper tidningen Svensk Golf, Golfguiden och sajten svenskgolf.se av Svenska Golfförbundet.


Ämnen i artikeln:

Egmont

Egmont tar över verksamheten och dess fem anställda 4 maj i år. Enligt ett samarbetsavtal som löper över fem år beställer Svenska Golfförbundet tidningar till golfklubbarnas medlemmar enligt nuvarande princip med en tidning per hushåll.

Egmont ger idag ut Golf Digest och under hösten 2015 kommer förlaget bilda en ny golfredaktion. Detta sker i samband med att Svenska Golfförbundets förbundssajt Golf.se lanseras i sin nya form.

”Detta förvärv är i linje med den del av vår strategi som handlar om att ta marknadsledande positioner inom ett antal intresseområden och dessutom förstärker affären vårt digitala erbjudande”, säger Per Kjellander, VD för Egmont Publishing i ett pressutskick.

Svensk Golf har en upplaga på cirka 310 000 exemplar och ges ut tio gånger om året. Den grundades 1946 och köptes 1964 av Svenska Golfförbundet.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Egmont

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.