Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Egmont köper speltidning

Publicerad: 10 Januari 2018, 11:01

Robot nr 1 2018 och Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing.

Egmont Publishing tar över titeln Robot från Reset Media.


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Speltidningen Robot startade 2010. I dag finns den i Sverige, Norge, Tyskland, Ungern och Holland. Robot riktar sig till yngre spelare och innehåller bland annat nyheter inom spelvärlden, recensioner och förtittar på kommande spel. Innehållet är byggt kring en grupp fiktiva karaktärer med individuella personligheter som utgör redaktionens röster.

Nu köper Egmont Publishing, som står bakom varumärken som Kalle Anka, Lego, Minecraft, Pokémon och Roblox, titeln.

”Robot passar väl in i vår förvärvsstrategi och satsning på både tryckt och digitalt barn- och ungdomsinnehåll. Vi ser stora möjligheter att utveckla varumärket på olika plattformar både i Sverige och internationellt”, säger Marika Bark, Business Area Director på Egmont Publishing.

Tidningen har tidigare delats ut av förlaget Reset Media, vilket – under en övergångsperiod – kommer att fortsätta produktionen.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.