Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Egmont köper Kungliga Magasinet

Publicerad: 20 December 2016, 11:29

Fotograf: Egmont Publishing

Egmont Publishing tar över Kungliga Magasinet och Kungliga Magasinet special av Royal Publishing Group från och med årsskiftet.


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Marika Bark, förlagsdirektör på Egmont Publishing, tycker att Kungliga Magasinet passar bra in i Egmonts portfölj:

”Det finns ett stort intresse för kungligt innehåll bland våra läsare, och vi har ett kungahus som befinner sig i medvind efter alla bröllop och dop. Nu har vi en ny liten generation med prinsar och prinsessor som vi tror att många kommer vilja läsa om under flera år framöver.”

Kungliga Magasinet grundades 2012 av Roger Lundgren som är chefredaktör för tidningen. Rollen behåller han även efter förvärvet:

”Det här känns jättebra. Egmont har en lång tradition av att driva och utveckla varumärken mot en målgrupp som är intresserad av kungligheter. Framförallt delar de min ambition om att tidningen ska fortsätta att växa och utvecklas”, säger Roger Lundgren, som dessutom blir ny hovexpert i Hemmets Journal.

Den planerade utgivningen är under 2017 är 6 nr av Kungliga Magasinet och 3 nummer av Kungliga magasinet special.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Egmont PublishingEgmont

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.