Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Egmont inleder stor digital satsning

Publicerad: 26 November 2014, 13:33

Egmont förstärker sin digitala satsning med 30 tjänster, varav ungefär hälften är journalister.


Ämnen i artikeln:

Egmont

De flesta kommer från andra tjänster inom koncernen, men 5 tjänster är helt nya och rekryteras nu. Bland annat har Thomas Eriksson precis rekryterats från Omni för att bli digital chefredaktör och ansvarig utgivare.

Vi rekryterar journalister med digitala kompetenser, och samma på annonssidan, där rekryterar vi digitala specialister. Bland annat en mobilspecialist, säger John Severinson som är digital direktör på Egmont.

Egmont skapar nu två webbdeskar som ska jobba med alla varumärken, som är uppdelade efter målgrupp.

Det är kul att läsa att våra konkurrenter nu börjar jobba digitalt, vi har gjort det de senaste åren. Men nu har vi sett områden där vi redan är aktiva där vi kan göra mycket mer.

Läs en längre intervju med John Severinson om den digitala satsningen på Medievärlden Premium.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Egmont

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.