Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Dystert år väntar amerikanska dagstidningar

Publicerad: 8 Januari 2009, 15:30

Enligt eMarketers prognos tappar den amerikanska dagspressen nästan lika mycket i annonsintäkter i år som den gjorde 2008. Men sedan blir nedgången betydligt långsammare. (Rättad)


(hittat via Mindparks utvecklingsblogg)

Förra året tappade de amerikanska dagstidningarna 16,4 procent av annonsintäkterna, som landade på 300 miljarder kronor. I år blir nedgången 15,8 procent och annonsintäkterna landar på 250 miljarder kronor, enligt eMarketers prognos.

Följande år blir nedgången mindre, och 2012 beräknas annonsintäkterna vara ungefär 220 miljarder kronor, enligt prognosen.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.