Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Dyster december

Publicerad: 15 Januari 2013, 07:18

Det blev inget annonslyft i december. De totala investeringarna minskade med 10 procent. Men det gick betydligt sämre för dagspressen.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

När Sveriges Mediebyråer summerar 2012 slutar det med en minskad försäljning på 2,4 procent. Inte minst på grund av att december månad gav en rejäl tillbakagång på nästan 10 procent.

Dagspresskategorierna rasade rejält jämfört med december 2011, kvällspressen minskade med 36 procent, landsortspressen med 33 procent och storstadspressen med 26 procent.

Internet som helhet minskade med 9 procent men sökmarknadsföringen ökade med 22 procent. Även TV visade på en tillväxt med 16 procent i december.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.