Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Droppar bokstäver för fler bloddroppar

Publicerad: 16 Augusti 2016, 05:10

Aftonbladet har plockat bort A, B och O från sin logga som en del i en världsomfattande kampanj för att få fler att bli blodgivare.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetSofia Olsson OlsénKampanj

Kampanjen ”Missing Type” stöttas av företag och organisationer i ytterligare 21 länder över hela världen. Den kommer att pågå hela veckan.

I en kolumn förklarar Aftonbladets publisher S fi lss n lsén varför tidningen är med: ”Det behövs mer blod. Varje minut – dygnet runt, året runt – används en blodpåse till en patient i Sverige. Det räddar liv.”

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.