Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Medievärldens arkiv

Doktor Bosse försvarar sin diagnos

Publicerad: 7 April 2009, 02:20

Mktmedias vd Bosse Svensson fortsätter debatten om vägen till lönsamma lokala mediehus i ett inlägg på mediebloggen Same Same But Different. I senaste numret av Medievärlden diskuterar Mindparks vd Joakim Jardenberg resonemanget under rubriken "Fel recept av doktor Bosse"


Ämnen i artikeln:

Joakim Jardenberg

På SSBD skriver Bosse Svensson bland annat:
Gratismodeller fungerar och kommer att fungera på nätet också. Men gratis kan aldrig vara den enda modellen. Gratismodeller blir en av de varianter som lokala mediehus måste förhålla sig till, men bara en. För om man verkligen vill åstadkomma förändring så måste man respektera och försöka förstå en fungerande analog affärsmodell innan man avfärdar den. Man måste också respektera att den som i slutänden definierar nytta är användaren/ kunden. Och väldigt få kunder är antingen eller. De flesta är både och. (Framförallt definierar de sig inte enbart som potentiella mottagare av annonsbudskap)

Läs mer här


Ämnen i artikeln:

Joakim Jardenberg

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.