Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

DN och DI ska lämna TS

Publicerad: 14 Februari 2013, 12:50

Såväl Dagens Industri som Dagens Nyheter lämnar TS. Frågan om totalräckvidd blir allt viktigare menar DI:s vd Henrik Stangel. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

Lars DahménHenrik StangelTS

Sättet som TS mäter tidningarnas upplagor fungerar inte längre. Det menar DI:s vd Henrik Stangel.

Det är inte en valuta som våra annonsörer efterfrågar. De är mer intresserade av räckvidd och där har vi ju Orvesto, säger han till Resumé.se. som var först med nyheten.

Mycket sker av hävd i den här branschen. Och vi känner att TS behöver bli mer effektiva. Därför tittar vi nu på nya mätsystem, säger Henrik Stangel till Medievärlden.

I takt med att de digitala kanalerna växer blir frågan om totalräckvidd allt mer intressant.

DI:s ledning för dock samtal med TS.

Vi vill så klart vara med och bidra till TS utveckling. Och de är både lyhörda och intresserade av det vi säger.

Hur vill ni att TS ska utvecklas?

Svårt att säga. Det handlar om många parametrar, Orvesto, totalräckvidd och digitala kanaler bland annat. Det måste nog växa fram.

Ni ska lämna, DN ska lämna och Sydsvenskan för diskussioner med TS. Aftonbladet tog steget för några år sedan. Känner du till om fler är på väg?

Vi gör det här för vår egen del. Hur andra tänker känner jag inte till.

Är det inte viktigt att det finns en branschgemensam valuta?

Vi har Orvesto, det är den annonsörerna efterfrågar. Det är bara en dag om året någon pratar om TS-upplagan, säger Henrik Stangel.

Sydsvenskan för också diskussioner med TS. Men tidningen kommer inte att lämna redovisningssystemet ännu.

Det är jätteviktigt att TS moderniserar sitt sätt att redovisa. Att hålla på med klasser och olika rabattgrader är förlegat, säger Sydsvenskans publisher Lars Dahmén till Medievärlden.

Tillvaron är mycket mer komplicerad än så.

Hur vill ni att TS ska redovisa?

Det är en något vi diskuterar med TS, det tar vi inte utåt.

Medievärlden söker även representanter TS.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.