Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Disney satsar på reklamtv riktat mot pojkar

Publicerad: 29 Juli 2009, 03:38

Med Disney XD ger sig underhållningskoncernen in på den reklamfinansierade tv-marknaden i Skandinavien. Premiär 13 september i Sverige.


Disney XD riktar sig främst till pojkar mellan 6 och 14 år. Den finns i traditionell tv, på nätet och för ip-tv, meddelar Disney i ett pressmeddelande.

Disney XD ersätter Jetix och Toon Disney.

På reklammarknaden dominerar TV4 starkt med sina kanaler, men MTG – TV3 m fl – och ProSieben – Kanal 5 m fl – tar marknadsandelar.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.