Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Direktpress startar sin fyrtionde tidning

Publicerad: 8 December 2015, 12:49

Efter årsskiftet startar Direktpress två nya lokala nyhetstidningar som ersätter annonsbladet Bålsta Upplands-Bro Bladet.


Ämnen i artikeln:

Direktpress

Det innebär att Direktpress då har 40 lokala nyhetstidningar. De nya titlarna blir ”Bålstabladet” och ”Upplands Bro-bladet”.

”För 2016 ser vi en fortsatt ökande efterfrågan på annonser i våra lokaltidningar. Vi räknar med att vår totala försäljning ska öka med 15-20%. Inte minst tack vare vår försäljning till rikstäckande kunder som ökar kraftigt med de insatser som dotterbolaget SprintAd Medienätverk AB gör på riksmarknaden”, säger DirektPress marknadschef Björn Löfqvist i ett pressmeddelande.

När Medievärlden intervjuade koncernens vd Rolands Tipner för en månad sedan hade Direktpress i Stockholm ökat sin försäljning med 41 procent hittills i år, och i landet som helhet med 13 procent. Nu är siffrorna 42 respektive 14 procent, enligt pressmeddelandet.

Direktpress intäkter skjuter i höjden

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Direktpress

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.