Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag01.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Direktpress expanderar i Stockholm

Publicerad: 15 Augusti 2011, 12:32

Direktpress utökar med två nya titlar i Stockholm. Redaktionella utvecklingschefen Johan Bratt välkomnar DN:s Stockholmssatsning.


Ämnen i artikeln:

Direktpress

Nu expanderar Direktpress i Stockholm. Den 26 augusti ges det första numret av Vi i Sollentuna ut, samtidigt som Vi i Väsby under förra veckan publicerade sitt första nummer i DirektPress regi.

Under våren tillkom Södra sidan och Norra sidan, också de i huvudstaden. Johan Bratt, Direktpress-kedjans chef för redaktionell utveckling, menar att satsningarna kan öppna upp för nyanställningar.

Det är ingen hemlighet att vi är inne i en expansiv fas, och när fler tidningar tillkommer öppnas också nya möjligheter. Vi håller alltid utkik efter duktigt folk, säger Bratt, och berättar att Vi i Sollentuna precis har förstärkt med en ny reportertjänst.

Vad säger ni om Dagens Nyheters Stockholmssatsning?

Jag tycker att det är jättespännande att DN äntligen satsar på lokaljournalistik. Det blir en stor utmaning; vår inriktning är superlokal journalistik, vilket är lättare att göra. Det lär bli svårt att hitta relevanta nämnare för hela Stockholmsmarknaden.

DirektPress lokala veckotidningar, som delas ut gratis direkt till hushåll och i tidningsställ, har nu en sammanlagd upplaga på 869 000 exemplar. I och med expansionen ger kedjan ut totalt 18 tidningar över hela Sverige, inte bara i Stockholm utan även i exempelvis Göteborg.

Ämnen i artikeln:

Direktpress

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.