Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Digitala medier får fart på annonstillväxten

Publicerad: 4 November 2014, 10:54

Tredje kvartalet ökade omsättningen med 3,1 procent jämfört med i fjol. Det är den starkaste tillväxten på tre år.


Ämnen i artikeln:

IRM

För femte kvartalet i rad visar den totala annonsmarknaden på tillväxt enligt IRM:s statistik. Att den är den starkaste på tre år beror enligt IRM:s vd Madeleine Thor på att de digitala kanalerna:

Sverige en förhållandevis mogen marknad för digital reklam internationellt sett. På denna typ av marknad ser vi nu att mobilmarknadsföring, online video samt nya sätt att köpa reklamutrymme driver på tillväxten. Även sökordsmarknadsföring växer kraftigt och bidrar, säger hon i en kommentar.

Den ackumulerade tillväxten för 2014 är 2,3 procent och förväntningarna är att även de sista tre månaderna visa på en positiv tillväxt.

Ämnen i artikeln:

IRM

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.