Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

DI startar nytt affärsområde

Publicerad: 23 Januari 2013, 12:38

DI Tema & Konferens kan på sikt bli nästan lika viktigt för intäkterna som annons- och prenumerationsförsäljningen. Det tror tidningens vd Henrik Stangel.


Ämnen i artikeln:

Henrik StangelDagens Industri

Dagens Industri slår samman ett antal verksamheter som Di Gasell, Di Temakonferenser och DiY (en tidning som når 35 000 högskolestudenter varannan vecka) till ett eget affärsområde, Tema & Konferens. Där ska det också utvecklas nya tjänster och affärer.

Det kan till exempel handla om nyhetsplattformar under DI.se för olika nischaffärsområden, säger Henrik Stangel.

Fredric Holmgren blir från och med i april chef för affärsområdet. Men redan i dag jobbar ett 10-tal personer med frågorna.

När Tema & Konferens ska ge lika mycket intäkter som annons- och prenumerationsförsäljningen vill inte Henrik Stangel gå in på.

Det viktiga är att det växer med lönsamhet. Om det sker i rekordfart är inte lika väsentligt.

Vad skulle du säga till en vd för en regionaltidning som tänker i liknande banor?

De ska veta att de säkert redan i dag gör mycket som är uppskattad på kulturområdet till exempel. Det finns mycket kunskaper som deras journalister som många vill ta del av, säger Henrik Stangel.

Många vill träffa oss på fler plan än bara via tidningen. Och är beredda att betala för det. Precis som man är beredd att betala för vilket kulturevenemang som helst.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.