Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

DI startar börs-tv via Periscope

Publicerad: 19 Augusti 2015, 06:23

Som första mediehus i Sverige började Dagens Industri under onsdagsmorgonen att sända dagliga ekonominyheter via Twitters applikation för liveströmmad tv.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenDagens IndustriPeter Fellman

Börsen på 3 minuter heter programmet vars premiäravsnitt sändes tidigare i dag, och i vilket programledare Yasmine Grapenwall utlovar börskommentarer och marknadsanalyser från Dagens Industris experter. Programmet sänds dagligen vid halv tio, en dryg halvtimme efter att Stockholmsbörsen öppnat.

Frida Boisen arbetar med sociala medier på Dagens Industri. Hon beskriver satsningen som en av flera digitala innovationer som tidningen arbetar med och utvecklar.

Dagens Industri har en fantastisk ekonomijournalistisk och Periscope är ett perfekt sätt att nå ut med den, säger Frida Boisen till Medievärlden.

Enligt Cecilia Schramm, analysredaktör på Dagens Industri, är målgruppen för Periscope-satsningen alla som är intresserade av vad som händer på börsen och som på ett enkelt sätt vill få en daglig uppdatering.

Vi har en otroligt duktig analysredaktion och ser detta som ett ytterligare sätt att låta folk ta del av deras kunskap.

Peter Fellman, chefredaktör på Dagens industri, säger i en kommentar till Dagens Industri att det väntar fler digitala satsningar under hösten.

Vi ligger ständigt i framkant för att utveckla vår journalistik och nå ut på nya plattformar, säger Peter Fellman.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.