Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag21.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Di-avhopparna har redan sålt för en miljon

Publicerad: 2 Mars 2015, 14:10

Idag lanserar Di-avhopparna Olle Aronsson och Stefan Lundell sin sajt Breakit. Redan innan starten har de sålt för över en miljon.


Ämnen i artikeln:

Breakit

Medievärlden har tidigare skrivit om Olle Aronsson och Stefan Lundell som lämnade Dagens Industri där de gjorde Digitalpodden för att starta den egna podden Startupveckan.

Idag lanserade de sajten Breakit.se.

Vi gick precis live, det rusar in tweets och glada tillrop, säger Stefan Lundell till Medievärlden.

Redaktionen består av Olle Aronsson och Stefan Lundell men inom några dagar ska de vara fem anställda. De har också ett avtal med nyhetsbyrån Finwire.

Målet är att producera 3 – 5 egna nyheter och 10-20 rewrites och byrånyheter per dag.

Nu handlar det om att göra en riktigt bra sajt och podd och bygga målgrupp.

Intäkterna kommer från sponsorskap i podden, banners på sajten, native på sajten och sponsrade innehållskategorier på sajten. På sikt planerar de också att ta betalt för premiuminnehåll.

Vi har sålt för över en miljon redan, och då har vårt säljbolaget Leeads inte börjat sälja än. Vi har mest sålt på en idé, och på vår podcast.

Bland annat har Klarna köpt en nativekampanj och Telia ett sponsorskap som bland annat innebär att de ska sända podden från ett Teliaevent.

Är det något annat med rollbytet som slagit dig?

Det är ju en väldigt upptrissad stämning både på börsen och i techvärlden. Som tjänstemannajournalsit var det bara spännande, men som entreprenör kan jag också känna viss oro och hoppas på pyspunka hellre än krasch när det kommer.

Så ska han hitta nya affärsmodeller åt Dagens Industri

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Breakit

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.