Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Det våras för medieinvesteringarna

Publicerad: 18 Maj 2010, 05:12

Ökningen för april blev 12 procent för marknaden som helhet. För årets fyra första månader är ökningen 7 procent enligt mediebyråbarometern.


Ämnen i artikeln:

Staffan SlörnerMediebyråbarometern

? Återhämtningen är fortsatt stabil. När vi kommit så här långt in på året är det också tydligt att det är riktiga medieinvesteringar som kommer från ökad försäljning och inte sparpengar från att annonsörerna drog i handbromsen under 2009, säger Staffan Slörner, vd för Sveriges Mediebyråer i ett pressmeddelande.

Storstadspress minskar dock med 1 procent jämfört med samma period i fjol. Övrig morgonpress ökar dock med 4 procent och kvällspressen med hela 27 procent.

Även sök (+ 24 procent) och TV (+32 procent) går starkt framåt.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.