Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De vann Best Yet

Publicerad: 14 Mars 2012, 08:01

Igår korades vinnarna i TU:s och Mediekompaniets reklamtävling Best Yet för unga kreatörer.


Totalt tävlade 27 par i årets Best Yet. Uppdraget var att för Stadiums räkning skapa ett annonskoncept där ”Stadium uppmuntrar och inspirerar till att leva ett aktivt liv”.

Två vinnarpar går vidare till EM-final i Oslo:

Nu fick du tid! Team 24

Juryns motivering: Vi gör precis som annonsen gjorde, och förstör överraskningen: Första vinnande bidraget är Mattias Abrahamsson och Jon Mogard med Nu fick du tid!. Ni lyckades på ett kul sätt, utan att vifta med pekpinnar eller ge dåligt samvete påminna om träning i en vardagssituation som alla kan känna igen sig i.

Stadium Bibliotek Team 19

Juryns motivering: Med barnen som ingång, och med en stor tanke som stödjer Stadiums påbörjade arbete för att alla ska kunna ha ett aktivt liv, lyckas det här bidraget vinna våra hjärtan. Och våra gamla skridskor. Grattis Anna Dormer Volgsten och Abraham Asefaw med Stadium Bibliotek!

Best Yet

Best Yet (Best Young European Team) startades för mer än tio år sedan av TU, Tidningsutgivarna, i Sverige och deras motsvarighet i Holland. Syftet är att få unga kreatörer att lära sig hur man använder morgontidningen som reklamkanal och hur man gör riktigt bra printannonser. Tävlingen är öppen för juniorkreatörer med max tre års yrkeserfarenhet inom reklam, och man arbetar i par. I dag arrangeras nationella tävlingar i 12 länder. De två bästa bidragen från varje land går vidare till en Europafinalen i Oslo den 10-11 maj. Mer information om tävlingen och anmälan finns på www.bestyet.se.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.