Få hela storyn
Starta din prenumeration
Medievärldens arkiv
Publicerad: 6 Februari 2015, 08:04
De nominerade i Årets Kampanj är: UNT för 40-klubben Riksmäklaren, Svenska Dagbladet för Alla tiders entreprenör och Corren för Kundkocken.
Ämnen i artikeln:
Årets DagstidningUNT – 40-klubben Riksmäklaren
Juryns motivering: ”När Riksmäklaren i Uppsala skulle fira 40 år vände de sig till det lokala mediehuset Upsala Nya Tidning. Resultatet är en kanalöverskridande kampanj med stor relevans och mycket känsla som under ett år stärkte de goda relationerna med både kunden och läsarna.”
Svenska Dagbladet – Alla tiders entreprenör
Juryns motivering: ”Vem är alla tiders svenska entreprenör, undrade Svenska Dagbladet? Med ett gediget journalistiskt arbete, smarta sponsorsamarbeten och väl genomtänkt pr-strategi lyckades tidningen lyfta fram sina starkaste värden till en för framtiden viktig målgrupp.”
Corren – Kundkocken
Juryns motivering: ”Mediehuset ville till varje pris vinna tillbaka en förlorad kund och kastade sig ut i det okända med ett nytt, aktuellt och starkt webb-tv-koncept som vann kundens hjärta. Genom att komplettera det med övriga kanaler visade Mediehuset Corren vilken styrka det ger att arbeta integrerat.”
Juryn bestod av:
Olle Lidbom, medieanalytiker, Vassa Eggen (Ordförande)
Leslie Marsden, konsult, tidigare vd Citypaketet och Riksmedia
Anna Rastner, digital programchef TV4, tidigare affärsutvecklingschef MittMedia
Lisa Lönner Pulkkinen, senior advisor Radar Kommunikation
Axel Andén
Ämnen i artikeln:
Årets Dagstidning