Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De kan vinna i Årets Kampanj

Publicerad: 6 Februari 2015, 08:04

De nominerade i Årets Kampanj är: UNT för 40-klubben Riksmäklaren, Svenska Dagbladet för Alla tiders entreprenör och Corren för Kundkocken.


Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

UNT – 40-klubben Riksmäklaren

Juryns motivering: ”När Riksmäklaren i Uppsala skulle fira 40 år vände de sig till det lokala mediehuset Upsala Nya Tidning. Resultatet är en kanalöverskridande kampanj med stor relevans och mycket känsla som under ett år stärkte de goda relationerna med både kunden och läsarna.”

Svenska Dagbladet – Alla tiders entreprenör

Juryns motivering: ”Vem är alla tiders svenska entreprenör, undrade Svenska Dagbladet? Med ett gediget journalistiskt arbete, smarta sponsorsamarbeten och väl genomtänkt pr-strategi lyckades tidningen lyfta fram sina starkaste värden till en för framtiden viktig målgrupp.”

Corren – Kundkocken

Juryns motivering: ”Mediehuset ville till varje pris vinna tillbaka en förlorad kund och kastade sig ut i det okända med ett nytt, aktuellt och starkt webb-tv-koncept som vann kundens hjärta. Genom att komplettera det med övriga kanaler visade Mediehuset Corren vilken styrka det ger att arbeta integrerat.”

Juryn bestod av:

Olle Lidbom, medieanalytiker, Vassa Eggen (Ordförande)

Leslie Marsden, konsult, tidigare vd Citypaketet och Riksmedia

Anna Rastner, digital programchef TV4, tidigare affärsutvecklingschef MittMedia

Lisa Lönner Pulkkinen, senior advisor Radar Kommunikation

De kan bli Årets marknadsorganisation

De kan bli Årets Redaktion

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.