Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De kan vinna i Årets Annonskampanj

Publicerad: 25 September 2013, 10:41

De har nominerats till Årets Annonskampanj i Årets Dagstidning.


Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Svenska Dagbladet (Nordnet)

Juryns motivering: För att man klivit ur sin publicistiska ram och skapar ett relevant innehåll för både läsare och annonsör. Genom att kombinera alla kanaler skapas ett stort mervärde för både kund och mediehus.

Piteå-Tidningen Bankbook Swedbank

Juryns motivering: För att man vänt ett hot till en möjlighet som har potential att utveckla tidningens affär på lång sikt.

Aftonbladet Fifa

Juryns motivering: För att man skapat högoktanigt relevant innehåll som fortsätter bända på föreställningen om hur ett mediehus kan uppträda. Såväl tidning, annonsör och läsare är en vinnare.

Juryn består av:

- Olle Lidbom, medieanalytiker, skriver på Vassa Eggen (ordförande)
- Hedvig Hagwall Bruckner, copywriter King
- Helena Sverrisdóttir Liewendahl, vd Compete Now AB, tidigare upplagechef Göteborgs-Posten
- Hans Sydow, ordförande Saatchi & Saatc

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.