Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De kan bli Årets marknadsorganisation

Publicerad: 5 Februari 2015, 13:19

Tre tidningar är nominerade till Årets Dagstidning i kategorin Årets marknadsorganisation:


Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Dagens Nyheters annonsavdelning

Juryns motivering: ”Dagens Nyheters annonsavdelning har under året gjort en imponerande resa från botten till toppen i svenska mediebyråers ögon. Med nya arbetsgrupper, fokus på event och genom att erbjuda ett modernt 360-tänk har Dagens Nyheters annonsavdelning fått ny energi.”

Värmlands Folkblad

Juryns motivering:  ”En äkta underdog i ett av de tuffaste lokaltidningsområdena med tuff konkurrens. Med engagemang, starkt kundfokus och uppfinningsrikedom har Värmlands Folkblad ökat försäljningen både digitalt och i sina tryckta tidningar.”

Aftonbladets marknadsavdelning

Juryns motivering: ”Aftonbladets marknadsavdelning har på allvar tagit klivet in i ett modernt medielandskap med fokus på data, analys och testning. Med hjälp av tidningens vassa pennor har marknadsavdelningen vässat tidningens erbjudande.”

Juryn bestod av:

Olle Lidbom, medieanalytiker, Vassa Eggen (Ordförande)

Leslie Marsden, konsult, tidigare vd Citypaketet och Riksmedia

Anna Rastner, digital programchef TV4, tidigare affärsutvecklingschef MittMedia

Lisa Lönner Pulkkinen, senior advisor Radar Kommunikation

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Årets Dagstidning

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.