Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De kan bli Årets gratistidning

Publicerad: 27 Februari 2018, 06:29

Nu har de första nomineringarna till Årets gratistidning släppts. Här är de nominerade i kategorierna Årets initiativ, Årets erövring och Årets effektivaste kampanj.


Ämnen i artikeln:

Stockholm

Branschdagen Årets gratistidning går av stapeln den 13 april på Berns i Stockholm.

I juryn sitter: Staffan Hultén, RAM, Peter Paunovics, föreläsare inom försäljning och kundupplevelse, Magnus Wretbring, före detta försäljningschef Mediekompaniet och UNT.

Nominerade Årets initiativ:

Västerås Tidning, Valbilagan

”Att börja prata om något så grundläggande viktigt lite för tidigt är inte bara briljant, utan också bildande.” Ansvariga: Jonas Edberg, Fredrik Klevenhaus och Reijo Arola

Södermalmsnytt, SOFO – Stories

”Att våga föreslå något så traditionellt, enkelt och samtidigt supereffektivt till ett av världens hippaste köpområden är inte bara modigt, utan också briljant. Med produkten visar man tydligt att prints effekt fortsätter att leverera.” Ansvariga: Emil Fagerlund, Jonas Herjeby, Katarina Sjöstedt och Christian Williamsson

Sollefteåbladet, Tematidningarna: Hemtrevligt, Familjärt och Festligt

”Tydliga, givande teman, snyggt förpackade och i samarbete med flera gav 1 miljon kronor i nya intäkter.” Ansvarig: Sandra Molitor Sjöberg

Nominerade Årets erövring:

Din Lokaltidning Sandviken, Göransson Cup

”Att bidra till att förstärka en lokal stor händelse är något av lokaltidningarnas största uppgift. Här är det gjort med skicklighet och resultat för annonsörerna.” Ansvarig: Ann Louise Kleen

Lokaltidningen Mitti, Rusta

”Vissa annonsörer behöver det tryckta mediet fär dess köputlösande effekt. Till det behöver man en ordentlig spridning. Med sunda argument och stark distribution har man vunnit kunden.” Ansvarig: Sami Moisola

Sollefteåbladet, Sollefteå kommun

”Att spara på medborgarnas pengar borde ligga högst upp på varje offentlig organisations lista. Med rätt argument har man fått dubbelt så mycket för hälften av pengarna.” Ansvariga: Fredrik Modin och Sandra Molitor Sjöberg

Nominerade Årets effektivaste kampanj:

Bjäreliv, Ica online

”Att lansera något online via offline, och få sådana starka resultat att det skapar jobbtillväxt är suveränt.” Ansvarig: Joakim och Julia Ormsmarck

Västerås Tidning, Black friday

”Ett koncept som sprider sig över hela världen är för starkt för att inte kapitalisera på. Här har det gjorts snyggt, smart och smakfullt”. Ansvarig: Västerås tidnings säljteam och Anita Lorenz

Bjäre NU, Märk-DNA

”Enkelt budskap, tydligt utbud med pris. Så använder man print för att driva försäljning!” Ansvarig: Joakim Archibald Ormsmarck

Läs också

Gratistidningarna om nomineringarna

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.