Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De kan bli Årets Annonsorganisation

Publicerad: 17 September 2012, 08:16

Långsiktiga samarbeten, rådgivande funktioner och den digitala övergången har gett nomineringar i kategorin Årets Annonsorganisation:


Juryns motivering: ”Många pratar om ny teknik och annonsmöjligheter, men det är få som verkligen gör. Aftonbladet har med stor framgång klarat övergången från ren printprodukt till att också jobba på en rad olika digitala plattformar. Vilket resultatet tydligt visar.”

Ja, där är vi ju enastående, men väldigt kul att vara nominerade i tuff konkurrens, säger Aftonbladets annonsdirektör Anders Nylander.

Vad är ert framgångsrecept?

Ett av våra framgångsrecept är de smarta rekryteringar vi gjort av folk som kan det här att omvandla teknik till pengar. Och alla medarbetare som lyckats ställa om väldigt snabbt. Den här nomineringen ska tillskrivas alla som jobbar här.

Juryns motivering: ”Corren har fortsatt sitt framgångrika arbete med att förändra säljarnas arbetssätt mot att jobba mer som rådgivare och samarbetspartners för att skapa fler strategiska affärer. De arbetar systematiskt och professionellt med ständig utveckling av hela annonsaffären, och det är ett arbete som ger klara resultat.”

Fantastiskt roligt, det är ett långsiktigt arbete som vi tillsammans lagt ut riktlinjerna för. Kul att det blir uppmärksammat! säger Correns försäljningschef Anneli Larsson.

Dalarnas Tidningar

Juryns motivering: ”Dalarnas Tidningar har visat stor förändringsvilja och på ett framgångsrikt sätt påbörjat ett gediget och strukturerat förändringsarbete för att flytta fokus från kortsiktigt sälj till mer långsiktiga samarbeten.”

Det ger en bra bild, det började med en insikt för oss, att vi inte längre satte spelreglerna på marknaden som vi gjort tidigare. Att vi måste kunna erbjuda mer till kunderna än en bra produkt, säger DT:s marknadschef Peter Karlsson.

Vad är det ni ska erbjuda?

Istället för att komma till kunden och överbelamra skrivbordet med våra produkter så sätter vi oss ner med kunden och ser på kundens verklighet ur kundens ögon.

Juryn består av: Håkan Gustafsson, mediechef Carat, Sara Forssberg, printchef Starcom, Alexis Logothetis försäljningsdirektör Clear Channel, tidigare försäljningschef DN och Metro, Andreas Löwgren, försäljningsdirektör Hemnet, tidigare Försäljningschef Mälardalspaketet på Dagens Nyheter

Vem som blir Årets Annonsorganisation presenteras den 11 oktober på Berns i Stockholm.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.