Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

De är populärast bland medieköparna

Publicerad: 5 November 2014, 13:56

För andra året i rad hamnar Mediekompaniet i topp när mediebyråernas printavdelningar fick rangordna medieföretagens säljare. DN kommer tvåa.


Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Undersökningen görs av Ardeo som frågar 66 personer på mediebyråernas printavdelningar. Frågan som ställs är om det finns någon säljkår inom print som gör ett bättre jobb än de andra för tillfället. Metro toppade listan sju år i rad fram tills i fjol då Mediekompaniet blev etta.

I år behåller Mediekompaniet förstaplatsen, 17 procent nämner dem spontant i undersökningen. Därefter kommer DN med 10 procent och Aller Media med 9 procent.

Vi jobbar otroligt kundfokuserat, vilket fick genomslag redan förra året då vi knep förstaplatsen efter sju år med Metro på tronen, säger Mediekompaniets försäljningsdirektör Magnus Wretbring till Medievärlden.

Vad är anledningen?

Det har varit mycket snack om att print är dött, men så har vi aldrig känt. Vi har jobbat med offensiva tidsbundna erbjudanden till annonsörerna.

Vad innebär det?

Vi har inte utgått från vad vi vill sälja utan efter vad marknaden vill ha, oavsett om det är januari eller september. Vi har gått från att göra olika färdiga paket som kunden får välja mellan till att paketera utifrån vad kunden vill ha.

Kan du se några andra framgångsfaktorer?

Förutom kundanpassade lösningar: att vi varit proaktiva, vi har fyra analytiker som är ute och spår framtiden hela tiden, vi kombinerar print med digitalt på ett bra sätt och vi har en hög servicegrad och leveranssäkerhet. Superservice är ordet vi använder.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Mediekompaniet

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.