Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

DDB fick flest guldägg

Publicerad: 16 April 2010, 04:40

DDB fick tre guldägg och fem silverägg för kampanjer som de gjort för Försvarsmakten, McDonalds och Volkswagen. På annonsörsidan gick det bäst för Riksgälden som fick två två guldägg tillsammans med byrån Storåkers McCann.


Ämnen i artikeln:

Guldägget

Årets Guldägg gick till:

Design / Venedigbiennalen 2009 / La Biennale di Venezia / Stockholm Design Lab
Direkt / P-botskonverteraren / Sportspec / GOSS Reklambyrå
Event / Rolighetsteorin / Volkswagen Sverige / DDB Stockholm
Film / Dåliga Förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann
Integrerat / Dåliga Förlorare / Riksgälden / Storåkers McCann
Interaktivt / Samsung Shakedown / Samsung / From Stockholm With Love
Media / Hur hetero / Stockholm Pride / Åkestam Holst
PR / Dear Steve Jobs / Sveriges Television / Forsman & Bodenfors
Produktion / Personlighetstestet / DDB Stockholm / North Kingdom
Radio / Rekrytering 2009 / Försvarsmakten / DDB Stockholm
Tidningsannonsering / Sid 52-53 / TeliaSonera / Storåkers McCann
Titan / SVT Play / Sveriges Television / Doberman
Utomhus / Fyllefingret / Svenska McDonald’s / DDB Stockholm

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Guldägget

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.