Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag14.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Därför väntar DI med att ta betalt för sin app

Publicerad: 21 December 2010, 11:40

Vill man läsa DI på Ipad kommer det kosta 28 kronor för ett lösnummer, eller om man vill prenumerera, lika mycket som papperstidningen. Men på sikt kan man bli tvungen att höja priset för Ipadläsarna. Det menar DI:s chefredaktör Peter Fellman.


Ämnen i artikeln:

Peter FellmanDIIpad

Priserna gäller från den 3 januari. Fram till dess är det gratis att läsa DI på Ipad.

   Vi vill ge alla DI-läsare en chans att bekanta sig med produkten under julhelgen.

De som väljer att ladda hem appen och läsa får allt innehåll i papperstidningen.

   Skillnaden mellan oss och till exempel DN och Sydsvenskan är att vi är mycket mer förpackade från början. Vi kan lägga ut hela DI och det blir ändå greppbart.

Dessutom får man ständigt uppdaterad marknadsinformation, ett antal utvalda nyheter under dagen samt ett ett antal fördjupningar. Allt som allt, ett mycket bra erbjudande tycker Peter Fellman.

Är det någon risk att pappersupplagan kommer att ta stryk?

   Vi tror inte det. Men möjligen kan vi få höja priset för Ipadläsarna om det blir så.

På sikt ska Ipad-appen leda till ett ökat antal prenumeranter hoppas han. Hur många som ska tanka ner den vill han inte spekulera i.

   Ingen har en aning. Det beror så mycket på hur det går för Ipaden. Den kan bli allt från storsäljare till årets bakmaskin. Även om jag personligen tror att det här är början på ett nytt sätt att konsumera medier.

Fyra aktörer delar på annonsutrymmet i DI:s app i nuläget. Och det finns fler på kö enligt Peter Fellman.

Och vi är noga med att inte bundla ihop det med något annat. Det här blir helt nya pengar.

Ämnen i artikeln:

Peter FellmanDIIpad

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.