Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag04.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Därför publicerade de SD-annonsen

Publicerad: 16 September 2013, 05:28

SD-annonsen har ett absurt påstående. Men det fanns ingen anledning att stoppa den. Det anser Arbetarbladets chefredaktör Daniel Nordström.


Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

Det var ett relativt lätt beslut att säga ja till SD-annonsen tycker Daniel Nordström.

Budskapet är märkligt. Men det går inte över gränsen för vad han anser går publicera i tidningen.

Jag ska inte vara en smakdomare. Och bara för att jag inte gillar ett budskap så kan jag inte stoppa det, så länge det inte går för långt.

Många har sagt nej till att ta in annonsen. PeO Wärring på Eskilstuna-Kuriren, Stefan Eklund på Borås Tidning och Anna Levin på Länstidningen i Södertälje för att bara nämna några.

Har de fel menar du?

De måste få göra sin bedömning. Det finns inget rätt eller fel.

Sedan är det ju så att det alltid är lättare att säga nej och inte publicera i ett sådant här fall.

Daniel Nordström förklarar också i sin blogg varför han publicerar annonsen.

Maria Brander, ansvarig utgivare på Gefle Dagblad fattade samma beslut och förklarar i sin blogg varför.

Men vi hade inte pratat om det innan, säger Daniel Nordström.

Därför stoppas SDannons i flera tidningar

Ämnen i artikeln:

Sverigedemokraterna

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.