Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag31.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Därför lämnar GP:s marknadschef tidningen

Publicerad: 12 Januari 2015, 12:10

Charlotte Odbjer lämnar GP efter nio år som marknadschef på tidningen för att bli vd för ett eventbolag.


Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Den största anledningen till att jag byter jobb är att jag fick en förfrågan från Adapt om jag ville börja där som vd.

Det var en utmaning som inte gick att stå emot menar Charlotte Odbjer. Speciellt inte som eventbranschen växer hela tiden.

Vilket inte dagspressbranschen gör?

På digitalsidan kommer den att göra det. Men den klassiska printaffären kommer inte att göra det.

Har det något med ditt beslut att göra?

Nej, det kan jag inte säga.

GP kommer inte att få någon ny marknadschef utan många av Charlotte Odbjers arbetsuppgifter kommer att tas över av marknadsdirektören Johanna Niklasson, övriga uppgifter kommer att delegeras till andra i marknadsorganisationen.

I och med att GP står inför en stor omorganisation så blir det så.

Har omorganisationen något att göra med att du slutar?

Nej inte alls. Jag tog det här beslutet i höstas, innan den blev känd. Och hade jag varit kvar hade det säkert funnits flera spännande arbetsuppgifter till mig, men jag kände att det var dags för en ny utmaning nu.

Ämnen i artikeln:

Göteborgs-Posten

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.