Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Danska publicister tror inte på stora nätpengar

Publicerad: 2 juni 2009, 06:47

Sex av Danmarks ledande publicister  tror på betalt på nätet om fem år - men inte för allmänna nyheter.


Danska Business har frågat Lars Munch, JP/Politikens vd, Leif beck Fallesen, dagbladet Børsens vd, Lisbeth Knudsen, koncernchef i Berlingske Media, Per Lyngby, Nordjydske Mediers vd, Erik Bjerager, Kristeligt Dagblads vd, och Jesper Grønholt, TV3s vd, om hur de ser på nätet och betalningar om fem år.

Ingen av dem tror på att det går att ta betalt för allmänna nyheter. De flesta tror att vissa delar av sajterna kommer att vara låsta för betalande. Och få tror att nätet är en huvudsaklig intäktskälla:
”Det hoppas jag inte. För det skulle betyda att tryckta medier har tappat. Om man tror på att man ska tjäna mycket pengar på nätet då måste man också ha mycket mer material där. Och det är kostsamt.”, svarar Leif Beck Fallesen.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.