Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Dålig februari för landsortspressen

Publicerad: 15 Mars 2011, 08:26

Den totala annonsförsäljningen ökade med 14 procent i februari jämfört med samma månad 2010. Men landsortspressens ökning är bara 0,7 procent när det gäller den mediebyråförmedlade annonsförsäljningen.


Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Sök och tv går fortfarande starkt visar februari månads mediebyråbarometer. Ökningen jämfört med samma månad 2010 är 45,5 respektive 32,9 procent.

Storstadspressen går något bättre än marknaden som helhet med en tillväxt på 16,4 procent. Kvällspressens ökning stannade på 8,8 procent.

Ämnen i artikeln:

Mediebyråbarometern

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.