Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag29.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Dahmén om Sydsvenskans stora tapp

Publicerad: 4 Oktober 2012, 06:26

Sydsvenskan är den stora förloraren. 40 000 färre läsare på ett år motsvarar ett tapp på över 13 procent. Men tidningens vd Lars Dahmén tycker man ska se till hela paletten.


Ämnen i artikeln:

Lars DahménOrvestoSydsvenskan

Sydsvenskan har tappat rejält med läsare i de senaste Orvestomätningarna. Och gör det även i den som presenteras i dag. Men det är inget att göra krigsrubriker av menar Lars Dahmén:

Det ligger i linje med de två senaste mätningrana.

Men det går inte att titta isolerat på räckvidden för den betalda morgontidningen menar han. I stället ska man se på hela paletten, alla kanaler som står till buds:

Vi säljer alltid Sydsvenskan tillsammans med vår gratistidning City, sedan har vi 100-procentig hushållstäckning en gång i veckan med Sydsvenskan Nära. Vi har en stark regional webb och mobil samt ett bra erbjudande på läsplattor. Vi har aldrig nått så många läsare.

Så då är det sjunkande Orvetsosiffrorna inget att bry sig om?

Det är jättetråkigt. Jättetrist. Men vi kommer att fortsätta ta fullt betalt för vår morgontidning.

Tror du räckviddssiffrorna kommer att plana ut?

Absolut. Och vår förhoppning är att de ska öka också. Men vi är inte beroende av att de gör det.

De som bara tittar på räckviddssiffrorna för den betalda morgontidningen har inte förstått helheten. Men det gör våra kompetenta annonsköpare.

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.