Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Dagens Juridik anställer fem säljare

Publicerad: 22 November 2007, 11:00

Nättidningen Dagens Juridik blir daglig, det vill säga man ger från och med idag ut nyhetsbrev varje vardag. Tidningen har 75 000 prenumeranter och säger sig få höga betyg av läsarna. Intäkterna ska komma från annonser, prenumerationen är gratis. Därför bygger man en egen säljorganisation.


Dagens Juridik startades i våras av juridikspecialiserade Blendow Group och är ett affärsområde inom företaget. Läsningen har ökat snabbt. Idag går man över från nyhetsbrev veckovis till ett varje vardag. Dessutom erbjuder man veckobrev på en handfull specialområden.

Vet ni vilka som läser?

– Inom byråvärlden och näringslivet har det visat sig finnas ett stort behov, säger Peter Johansson, chefredaktör.
– Och inom offentlig verksamhet, där det finns många jurister.

Tidningen har 5-6 medarbetare som jobbar på daglig basis, därtill en rad namnkunniga jurister som krönikörer, bland andra förre Jämo Claes Borgström och överåklagare Sven-Erik Alhem.

Ekonomiskt ska annonserna bära tidningen. Det gör de inte idag, även om tidningen redan i stort sett är heltäckande på platsannonser. Ansvariga utgivaren Linda Frivik säger att man den första tiden satsat på att få teknik och publicistik att fungera.

– Nu har vi plattformen.

Därför bygger man upp en egen annonsorganisation med 5 säljare som ska rekryteras nu.

Dagens Juridik används också för marknadsföring av Blendow Groups andra produkter och tjänster.

Vad har ni för ekonomiska mål – när ska ni gå break even?

– Svårt?det vill jag inte säga.

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.