Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Claes de Faire vill göra mer tv

Publicerad: 23 September 2009, 03:51

Claes de Faire lämnar Resumé för att bli utvecklingsredaktör inom Bonnier-koncernen. Men han känner sig inte färdig med tv.


Ämnen i artikeln:

Claes de FaireResumé

Vad tar du med dig från tiden på Resumé?

– Resumé är antagligen den roligaste tidning som man kan jobba på. För mig personligen var det roligaste under tiden när vi jobbade med programmet Resumé på Tv 8 och att få tänka kanaloberoende när det gäller nyhetsarbetet.

När bytte du senast jobb, och var kom du då från?

– Jag bytte jobb för fem år sedan och kom då till Resumé från en pr-byrå.

Hur ofta ska man byta jobb – och varför?

– Jag tror att det är viktigt att byta jobb när man är färdig med sin uppgift. Alltför många går på slentrian. Då blir man dålig och bitter. Personligen kan jag tycka att fyra år är ganska perfekt.

Bjuda upp eller bli uppbjuden, vilket fungerar bäst?

– Äh, det där beror på. Jag tror man ska tillåta sig själv att bli överraskad av nya idéer samtidigt som min erfarenhet är att man oftast får positiv respons när man ber sina chefer om ett nytt uppdrag. Det tror jag fler skulle prova.

Ett jobb du skulle vilja göra?

– Jag är inte klar med tv.

Ditt roligaste uppdrag hittills?

– Vi har haft fruktansvärt roligt när vi har gjort Resumés Almedalstidningar. Då har vi kommit ut som dagstidning under en vecka med egna nyheter som fått genomslag i hela Sverige. Otroligt lärorikt och kul.

Arbetskamraten du skulle vilja jobba med igen?

– Jag älskar att jobba med Viggo Cavling. Han har varit en bra chef som blivit en nära vän och han får gärna bli min chef igen.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

Claes de FaireResumé

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.