Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Chefredaktör i Åhlénsreklam

Publicerad: 10 Juni 2013, 11:09

I Åhléns reklamfilm Sommarnöjen har chefredaktören på Bonnierägda Allt i Hemmet en huvudroll tillsammans med tidningens inredare.


Ämnen i artikeln:

Åhléns

Anna Zethraeus, chefredaktör för Bonniertidningen Allt i Hemmet, och inredaren för samma tidning Christina Breeze Le Guellaff, deltar i en reklamfilm om sommarinredning för Åhléns.

De marknadsför filtar och kuddar för Åhléns räkning i kampanjen Sommarnöjen.

De kallas också för Sommarguiderna i Åhléns sommarkatalog på 68 sidor. I katalogen ger Anna Zethraeus och Christina Breeze Le Guellaf bland annat tips om vad de brukar ha med sig till stranden.

Varför är ni med i Åhléns reklam?

Vi har ett redaktionellt samarbete med Åhléns i vår avdelning Rycker ut, där vi hjälper läsarna att inreda sina svåra utrymmen hemma. Vi tycker att Åhléns och Allt i Hemmet har målgrupper och varumärken som matchar varandra. Vi jobbar med kredd och bredd: vi vill hjälpa till att inreda enkelt och prisvärt, vi är tillgängliga i hela landet och vi är inbjudande, tillåtande och personliga men också moderna och uppdaterade.

Vilket är syftet?

I vårt samarbete syns vi i våra respektive kanaler därför tror vi att läsarna ser det som en positiv igenkänning.

Riskerar ni er trovärdighet? Tidningens trovärdighet?

Nej, absolut inte. Vi tipsar inte om några specifika produkter, vi gör inga val, vi framhåller inte en vara framför en annan. Vi pratar om inredning generellt och ger våra sommartips för en mysigare familjesommar.

Spelar det någon roll vilket företag ni ställer upp för?

Ja det spelar självklart roll. Jag gör bara redaktionella samarbeten med varumärken som är stabila, pålitliga och rimmar väldigt väl ihop med Allt i Hemmets varumärke och målgrupp.

Vad får ni ut av detta? Pengar?

Detta är en del av ett större annonssamarbete där det också ingår att vi syns i våra respektive kanaler. Vi tror att läsarna och kunderna uppskattar det, att det är en positiv igenkänning.

Ser ni det som en egenannons?

Nej, vi tänker att det är roligt för läsarna att se oss i ett brett men också personligare sammanhang med familjen.

mvredaktion

Ämnen i artikeln:

Åhléns

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.