Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag11.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Café får ny chefredaktör

Publicerad: 27 Februari 2018, 09:26

Kristofer Steneberg är Cafés nya chefredaktör.

Kristofer Steneberg tar över som chefredaktör på livsstilsmagasinet Café. UPPDATERAD


Ämnen i artikeln:

CaféAller Media

Kristofer Steneberg rekryterades till tidningen Chef som redaktionschef 2011. Där har han bland annat byggt upp tidningens innehållsstudio samt varit drivande i utvecklingen från att vara en månadstidning till att bli en multiplattformsprodukt. Dessförinnan var han reporter och nyhetschef på Dagens industri, där han också startade och ledde månadstidningen Diego. Nu tar han över Aller medias livsstilsmagasin Café:

– Det känns lite nervöst men framför allt superkul. Att få jobba med några av de säkraste i Sverige på lifestyle för män känns otroligt roligt, säger Kristofer Steneberg, tillträdande chefredaktör.

– Att vara i tidskriftsbranschen är att vara omgiven av utmaningar. Men både Chef och Aller visar att det går att få till en bra affär och dessutom leverera spetsinnehåll.

Hur känns det att lämna Chef?

– Sorgligt att lämna ett gäng fina vänner. Chef är en liten tidning där jag varit inblandad i det mesta och det är vemodigt så klart.

Di, Chef och Café är ju tre rätt olika tidningar. Vad tar du framför allt med dig från Di och Chef som du tror att du kan ha nytta av i din nya roll på Café?

– Att göra journalistik av komplexa frågor som en ägarstrid eller bok om organisationsförändringar kräver en del fokus på berättandet. Det är en lärdom. Sedan är jag inte så rädd för vissa ämnen. Slutligen hoppas jag att jag lärt mig ett och annat om ledarskap.

Stina Abenius, publicistisk direktör vid Aller media, kommenterar rekryteringen:

”Cafés framgångar bygger på kvalitetsjournalistik, initierad modebevakning och dessutom en förmåga att hålla en väldigt underhållande ton. Den styrkan kommer tillsammans med Kristofers erfarenheter av bland annat digitalisering bidra till Cafés fortsatta utveckling som Sveriges största livsstilsvarumärke för män på alla plattformar.”

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

CaféAller Media

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.