Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

C More blir varumärket för Bonniers nya svodtjänst

Publicerad: 26 Mars 2015, 07:37

TV4 och C More ska samla sitt video on demand-utbud på den gemensamma plattformen senare i år.


Ämnen i artikeln:

C More

Alla C Mores befintliga vod-tjänster Filmnet, C Sports och C More Play, och delar av TV4 Play Premium, komemr under året att migreras in i den nya samlade svod-tjänsten. Dessutom blri det ett tätare samarbete med finska MTV och Svensk Filmindustri ”för att bygga ett nytt ekosystem av produkter och tjänster.”

Tjänsten kommer att heta C More, och för C Mores del innebär det att bolaget blir ”digital first” alltså att det är svodtjänsten som är huvudprodukten och linjärtv:n en komplementprodukt.

”Vi står nu inför OTT-marknadens tredje våg, med en kraftig ökning av abonnemang, tjänster och erbjudanden. Med den nya svod-tjänsten, som även framöver kommer ha fokus på film, serier, barnprogram och sport, ska C More ta en ansenlig bit av den tillväxten. Det gör vi genom en ny typ av tjänst som tar den mänskliga touchen tillbaka in i den digitala världen samtidigt som den sätter användarupplevelse, paketering, funktion, enkelhet och tillgänglighet i centrum. Våra linjära kanaler kommer fortsätta ha en viktig funktion, inte minst som inspiration och vägledning, men det är friheten att konsumera allt vårt innehåll on demand som kommer vara huvudanledningen att abonnera”, säger Manfred Aronsson, vd för C More, i en kommentar.

Utvecklingen sker inom Bonniers stora OTT-projekt där fler lanseringar är att vänta under året.

Axel Andén

axel.anden@almatalent.se

Ämnen i artikeln:

C More

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.