Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag26.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Brunegård vill bli partner med annonsörerna

Publicerad: 9 Maj 2008, 05:32

Stampens vd Tomas Brunegård vill lyssna mindre på läsarna och mer på annonsörerna. Det var ett av budskapen vid hans framträdande på Stockholm MediaWeek.


– Vår bas har alltid byggt på att vi är något för alla, det har vi alltid haft jättefokus på. Nu måste vi börja bygga relationer med våra annonsörer som betalar större delen av verksamheten och dessutom är irriterade över den ökade fragmentiseringen, sade han.

Hur det konkret skulle gå till kunde han inte svara på.

– Vi måste ingå partnerskap med annonsörerna och varumärkesägarna för att hjälpas åt att utveckla plattformarna. Tillsammans med dem kan vi mejsla ut framtidens medielandskap. Efter 12 år i branschen tycker jag att det är väsenskilt från det vi gjort tidigare.

Han säger att han blev imponerad av Aftonbladet som tidigt började jobba i team med redaktion och marknad mot gemensamma mål.

– Att kunna göra det och samtidigt hålla barriären till det man skriver på redaktionell plats, det är där vi måste hitta formerna. Vi måste behålla brandväggarna, men lära oss hur brandväggarna fungerar i det nya medielandskapet.
Axel Håkansson

mvredaktion

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.