Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Medievärldens arkiv

Breakit lanserar startup-avdelning

Publicerad: 1 februari 2017, 12:19

Breakits redaktion. Foto: Björn Leijon

Techsajten börjar producera guidade artiklar som riktar sig mot tillväxtbolag.


Ämnen i artikeln:

Breakit

Det nya varumärket har fått namnet Breakit how to och består av en avdelning på breakit.se som vänder sig till dem som vill antingen vill starta en startup eller få sitt bolag att växa.

”Dels märker vi att det saknas den här typen av guidande material till tillväxtbolag. Dels har vi som jobbar på Breakit själva behövt råd och tips i vår egen startupresa”, säger Camilla Björkman som är affärsutvecklingschef på Breakit sedan november.

Därför utökar nu Breakit sin nyhetsrapportering kring startups och lägger till konkreta guider, råd och tips.

”Vi har sedan dag ett pratat om att vi vill bli bättre på att guida och hjälpa våra läsare i den snåriga entreprenörsdjungeln. Den här satsningen kommer bli ett klockrent komplement till våra raka och hårda affärsnyheter och avslöjanden”, säger Jon Mauno Pettersson, nyhetschef på Breakit.

Vissa delar av Breakit how to kommer att presenteras av en partner. De två som i dag är klara är Almi, som hjälper företagare med kapital, och digitala bokföringstjänsten Wint. De två kommer utöver presentatörskapet också att få varsin nativeserie publicerad.

”Precis som man ska tänka som entreprenör kombinerar vi nytta för våra läsare, nytta för våra partners och pengar in till Breakit. Klockren win-win-win”, säger Camilla Björkman.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Breakit

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev