Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag03.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier Tidskrifter lanserar Instagram Native Stories

Publicerad: 2 Mars 2017, 06:58

Bonnier Tidskrifter börjar sälja nya “Instagram Native Stories”.

Mediehuset börjar med nytt native storytelling-format på Instagram.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenBonnier Tidskrifter

”Instagram Native Stories är native storytelling i ett nytt format – perfekt för kunder som vill skapa nära, interaktiva relationer med våra följare”, säger Frida Boisen, digital chef på Bonnier Tidskrifter i ett pressmeddelande.

Med det nya annonsformatet, som antingen kan väljas som en enskild digital annonslösning eller som komplement till andra nativelösningar, skapas och publiceras nativelivesändningar eller korta nativevideos och nativebilder som sedan publiceras under Bonnier Tidskrifter-titlarnas Instagram Stories kanal. Där finns de tillgängliga i ett dygn.

”Vi märker att Instagram Stories är en starkt växande mediekanal för våra följare. Självklart vill vi erbjuda såväl våra kunder som följare ett nytt spännande nativekoncept även här, där våra följare är oerhört nära våra varumärken”, säger Frida Boisen.

Formatet släpps i mars och först ut att prova är Sköna Hem och Styleby.

Linnea Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.