Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag25.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Medievärldens arkiv

Bonnier Tidskrifter gör tv-satsning

Publicerad: 26 November 2015, 11:56

Startar en tv-redaktion som ska arbeta med mediehusets största sajter. Rekryterar två från produktionsbolaget Birdfish.


Ämnen i artikeln:

Frida BoisenBonnier Tidskrifter

Frida Boisen, digital chef och ansvarig utgivare på Bonnier Tidskrifter, kallar det för en ”offensiv tv-satsning” och utlovar flera starka webbtv-koncept inom kort.

”Här märker vi en stor efterfrågan från såväl vår publik som våra annonsörer som vill utveckla kreativa format med oss”, säger Frida Boisen i ett pressmeddelande.

Mediehusets nya tv-redaktion ska arbeta med sajterna alltommat.se, veckorevyn.se, amelias.se, skonahem.se, damernas.se och mama.nu.

Nils Erlandsson och Otto Norin som står bakom produktionsbolaget Birdfish productions rekryteras också i samband med satsningen.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.